Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

شناسه مطلب: 24754
زمان انتشار: دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 ساعت 08:55

سرمایه گذاری بهینه برای معلمین صرورت دارد، اگر معلمان و مربیان خودشان دغدغه مند باشند میتوانند مسیر تربیت را به بهترین شکل هدایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله محمود رجبی در دیدار با معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر گفت: در انجام امور تربیتی وضع موجود، مطلوب و فرایند های مورد نیاز برای حرکت به سمت وضع مورد نظر باید در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: وضع موجود ظرفیت ابعاد وجودی انسان از نظر وضعیت روحی و جسمانی و تأثیر گذاری آن ها بر یکدیگر و... هم چنین وضع مطلوب رسیدن انسان به قرب الهی است که با عمل آگاهانه و اختیاری زمینه ساز تغییرات مثبت در فرد می گردد.

*سه مولفه مهم در تربیت

آیت الله رجبی گفت: لوح وجودی انسانی آماده دریافت انوار الهی است که باید در انسان شکوفا شود ،در منظر قرآن معرفت صحیح و منطبق بر واقعیت، محبت خدای متعال و اهل بیت علیهم السلام  و عوامل تاثیر گذار اجتماعی برانسان سه مولفه مهم در تربیت او می باشد.

رئیس موسسه اموزشی و پژوهشی امام خمینی ره  خاطر نشان کرد:دوره حضور دانش آموز در مدرسه بهترین دوره فرزندان در زندکی است که اگر شخصیت آنان در این ایام به خوبی شکل گیرد نقش و تاثیر بسیاری در آینده ایران اسلامی دارد.

وی با اشاره به نقش مهم متربیان، گفت: نیروی انسانی همیشه نقش برتر در آموزش دارد لذا سرمایه گذاری بهینه برای معلمین صرورت دارد، اگر معلمان و مربیان خودشان دغدغه مند باشند میتوانند مسیر تربیت را به بهترین شکل هدایت کنند.

وی گفت: مجموعه آموزش و پرورش پیگیر مسائل اعتقادی و تربیتی دانش آموزان هستند و فعالیت های مناسبی در این زمینه به انجام رساندند که قابل تقدیر است.

*توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

رئیس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی (رحمه الله علیه) تصریح کرد: اجرای طرح ولایت مبانی انسان شناسی و امتداد آن تا ولایت مطلقه فقیه را تبیین کرده است که سبب می شود مخاطبان به صورت مستدل با مبانی اعتقادی و اسلامی آشنا شوند. مدرسین دوره طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص و مستعد آموزش و پرورش پرورش توسعه یابند تا بتوانند این مبانی را در سطح گسترده تبلیغ کنند و‌ به فراگیری آن کمک نماید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگ ترین نهاد دولتی کشور می باشد خاطر نشان کرد: فعالیت های آموزش و پرورش در عرصه امور تربیتی و فرهنگی به شکلی گسترده و فراگیر در نظر گرفته شده است تا تمامی دانش آموزان را در بر بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: تربیت فرهنگی و اسلامی یکی از اصولی ترین محور های رشد دانش آموزان بوده است که وزارت آموزش و پرورش تدابیر مدونی با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری،برگزاری اردوهای دانش آموزی پر نشاط و …. در این زمینه دارد.

پورثانی در خصوص نقش حوزه علمیه در آموزش و پرورش گفت: حوزه های علمیه ورود مؤثری در آموزش و پرورش داشته است و با حضور کارشناسان خبره اسلام شناسی در کنار معلمان فرایند های تربیتی کارآمدی به وجود آمده است.

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد