Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

شناسه مطلب: 24756
زمان انتشار: سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:04

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را به عنون یک تکلیف می دانم و در هر سفر استانی، نشست و جلسه ای، جایی که بحث آموزش و پرورش باشد، حمایت جدی خودم را از این نهاد مقدس دارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم و رئیس سازمان نوسازی مدارس استان، در سخنانی اظهارکرد: در ابتدا جا دارد از جامعه بزرگ خیرین تشکر و قدردانی داشته باشم که پیرامون مسائل مربوط به آموزش و پرورش از بعد سخت افزاری همیشه در میدان هستند و این نهاد انقلابی و مهم نظام اسلامی را کمک می کنند.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: همیشه و در عرصه های مختلف خطاب به دستگاهها و نهادهای متعدد بارها تأکید داشته ام که باید نسبت به نهاد تعلیم و تربیت یک نگاه ویژه و اولویت‌دار داشته باشند و آموزش و پرورش اولویت اولشان قرار گیرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه و مسائل مربوط به بودجه مدافع دائمی آموزش و پرورش بودم چرا که حمایت از این نهاد را برای خود تکلیف می دانم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی هستند و نقش آموزش و پرورش در این اصل بسیار پررنگ تر و مؤثر تر است، لذا هر چه برای این نهاد سرمایه گذاری کنیم، ضرر نکرده ایم و بلکه آینده ایران اسلامی را با تربیت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی تضمین کرده ایم.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به جامعه خیرین، گفت: بعد از انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن، شاهد مشارکت مردمانی خیرّ در عرصه های مختلف مدرسه سازی بوده ایم که این مهم بعد از استقرار حکومت اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) رنگ و بوی جدّی تری به خود گرفت تا به امروز هر جا که کار را به مردم سپردیم و آنان مشارکت کردند، نتیجه اش مطلوب نظام اسلامی شد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی، شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند، مشارکت مردم یک راهبرد کلان و اساسی در عرصه های مختلف است و نقش سرچشمه‌ای دارد؛ اعتماد به مردم و واسپاری برخی امور به مردم همچون صنعت خودرو و خیلی از مسائل اقتصادی می تواند گرهگشا باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: اصل مشارکت، اصلی راهبردی است و در امر آموزش و پرورش سرآمد این مشارکت حضور خیرین عزیز می باشد که امید است علاوه بر مشارکت سخت افزاری در عرصه های نرم افزاری ورود کنند و کمک رسان نهاد تعلیم و تربیت باشند.

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد