Print
Zoom In
Zoom Out

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

شناسه مطلب: 24759
زمان انتشار: چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 ساعت 08:57

تاکید مقام معظم رهبری برای تقويت آموزش و پرورش توسط حوزه‌های علميه ناشی از خطراتی است كه ايشان برای آينده جوانان پيش بينی می‌كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان،مازندران و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان گفت؛هدف از اجرای فعاليت‌های فرهنگی، تربيت انسان مطلوب اسلامی يعنی آماده كردن انسان مسلمان برای زندگی موفق دنيا و آخرت است.

دبیرستادهمکاریها با تقدیرازهمکاریهای ائمه جمعه با دستگاه تعلیم و تربیت با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبری مبنی برارتباط جدی روحانيون با جوانان خاطرنشان كرد:ائمه جمعه برای تقويت و حمايت از آموزش و پرورش باید ارتباط خود را با مدارس بيشتر كنند که تشکیل شورای استانی همکاریها با محوریت امامان جمعه به همین منظور است.  

دکتر نیکزاد ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری برای تقويت آموزش و پرورش توسط حوزه‌های علميه ناشی از خطراتی است كه ايشان برای آينده جوانان پيش بينی می‌كنند.

وی لزوم تربيت نيروی انسانی متخصص درحوزه تبليغ دين در مدارس را يادآور شد و افزود:ارتباط حوزه‌های علميه و آموزش و پرورش برای تربيت نيروی انسانی تعريف شده و از اين جهت با همكاری ائمه جمعه شاهد اتفاقات مبارکی در عرصه حضور روحانیون جوان در آموزش و پرورش هستیم. 

دبیرستاد همکاریها حمایت از طرح امین و نیز تلاش برای مدارس معارف اسلامی را از دیگر راههای تقویت ارتباط روحانیون با دانش آموزان دانست و گفت؛اهتمام به طرح حضور ویژه آشنایی دانش اموزان با فرایند های تحصیل در حوزه علمیه در قالب بازدید از مدارس علمیه نقش موثری در هدایت تحصیلی دانش اموزان خواهد داشت. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اینک حضور روحانیون شاغل در آموزش و پرورش فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط روحانیون با جوانان و نوجوانان است گفت ؛سطح معلومات روحانيون معلم  را بايد با دوره‌های ضمن خدمت افزايش دهيم، تا علاوه بر دروس رسمی  پاسخ گوی سؤالات دينی و اعتقادی دانش‌آموزان  باشند .

وی گفت:حضورروحانيون مشاور پناهگاهی برای دانش‌آموزان در مقابل بمباران شبهات خواهد بود و از طرفی با جمع‌بندی سؤالات می‌توان به شناخت آسيب‌های مهم حوزه جوانان آشنا شد و با ابزار های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آنها را برطرف كرد.

دکتر نیکزاد در ادامه با تاکید بر استفاده از خلاقبت های و نوآوری های طلاب و معلمان جوان در عرصه تبیین خلاقانه مباحث دینی ،اخلاقی و اعتقادی گفت؛ خوب است ائمه محترم جمعه حلقه ای از طلاب و معلمان نوآور را تشکیل داده و علاوه بر تفقد از آنان در مهندسی فرهنگی و دینی آنها را راهنما باشند.

حجت الاسلام نیکزاد بر شناخت مطالبات مدرسه از روحانيون برای دسترسی به برنامه‌های تأثيرگذار تأكيد كرد و افزود: ارج نهادن به شخصيت معلم باعث تقويت ارزش علم می‌شود و معرفی تقدس مدرسه باعث رشد علم و دانش خواهد شد.

وی با بيان اينكه تريبون نماز جمعه بايد نظام تعليم و تربيت منطقه را تقويت كند،اظهار كرد: درصدد ساماندهی معلمان قرآن و دینی برای توانمند سازی آنان هستیم و در این خصوص نقش حوزه علمیه موثر خواهد بود لذا از ائمه محترم جمعه انتظار می رود ارتباط خود با معلمان به ویژه دبیران و معاونان و آموزگاران پرورشی را تقویت نمایند.

 

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد